Fotografia reklamowa ma za zadanie promowanie marki, produktu, usługi. Zdjęcia powinny wywołać w konsumentach potrzebę zakupu. Tego typu fotografia może być nośnikiem wizerunku, budzić oczekiwana skojarzenia, aby prezentowana oferta wydawała się atrakcyjna. Zdjęcia wykonane do reklamy powinny dbać o każdy detal, nie możliwości indywidualnej interpretacji tematu przez fotografa. Zdjęcia to narzędzie reklamowe, które pierwsze przyciąga uwagę klientów. Dlatego fotograf powinien jaki przekaz ma dawać zdjęcie.
Rodzaje fotografii reklamowej
Pośród zdjęć reklamowych możemy wyróżnić klika typów zdjęć. Zdjęcia packshotowe są to zdjęcia produktowe na jednolitym tle, umieszczana w katalogach, gazetkach reklamowych. Fotograf powinien wykazać się dużą precyzją, ukazać walory produktu. Fotografia kulinarna to nie tylko zdjęcia żywności. Muszą one oddawać odpowiedni nastrój, emocjo kojarzone z jedzeniem. Tego typu zdjęcia powinny zachęcić klientów do odwiedzenia restauracji, zakupu produktów żywnościowych. Fotografia modowa, czyli zdjęcia reklamowe odzieży, wymaga od fotografa poczucia estetyki, współpracy z modelkami. Zdjęcia biznesowa mają na celu ukazanie charyzmy, profesjonalizmu, aby wzbudzić zaufanie wśród odbiorców. Fotografia jest świetnym narzędziem dla przedsiębiorców do promowania marki, aspektów pracy.
Korzyści dla biznesu
Obraz się głównym impulsem zachęcającym do działania. Reklama w 80% wykorzystuje fotografie. Większość różnego rodzaju ogłoszeń składa z kilka zdjęć i krótkiego opisu. Dobre świtało, odpowiednie tło i kolorystyka dają możliwość atrakcyjnego przedstawienia produktu. Uwydatnione są wszystkie jego walory, co ma wpłynąć na podjęcie decyzji zakupowych u klienta. Sama fotografia reklamowana nie jest wystarczająca dla marketingu firmy. Ważne, aby dobrej jakości zdjęcia były połączone z kampanią marketingową. W obecnych czasach tradycyjne reklamy typu ulotki, bilbordy reklamowe to za mało. W obecnych czasach miejscem, gdzie najwięcej spędzamy czasu, jest internet. Internauci szukają tam rozwiązań swoich problemów, sprawdzają opinie wśród klientów przed zakupem lub skorzystaniem z jakiejś usługi. Ludzie w różnym wieku korzystają z mediów społecznościowych, dlatego warto założyć na nich profile firmowe i dodawać interesujące zdjęcia. Ciekawym rozwiązaniem jest założenie bloga firmowego, gdzie możemy udzielać porady naszym czytelnik, dodawać linki odsyłające do naszego sklepu internetowego. Poprzez blog firmowy możemy ukazać się profesjonalista w danej branży. Marketing internetowy zapewnia narzędzie, które pozwalające dotrzeć do naszych potencjalnych klientów. Działanie marketingowe powinny być dopasowane do celów, jakie stawia sobie dana firma, najczęściej jest to zwiększenie konwersji, zwiększenie rozpoznawalności marki. Poprzez korzystanie z różnych możliwości marketingowych możemy wypromować naszą firmę, zyskać lojalnych i stałych klientów. Dobra reklama to jeden z czynników decydujących o dobrze prosperującej firmie.
Najnowsze komentarze