Chwyty marketingowe w sklepach

Wiele osób uważa się za odpornych na manipulacje, jednak markety spożywcze specjaliści do marketingu stale testują na nas nowe techniki marketingowe. Głównym celem wszelkiego rodzaju takich jest skłonienia klienta do pozostawienia jak najwięcej gotówki w sklepie. Warto wiedzieć, jakie są najczęstsze techniki stosowane w sklepach. Gazetki produktowe marketów, fotografia produktowa i promocje to nie jeden ze sposobów zachęcenie klientów do zrobienia zakupów. Jednak jest to nachalna reklama, często do skrzynek pocztowych, przez co utrudnia dostęp do ważnych listów. Zdarzają się sytuacje, że nie wszystkie promocje są dostępne w konkretnym sklepie.
Zazwyczaj wchodząc do sklepu, na wstępie napotykamy stanowisko z owocami, warzywami. Jest to mało logiczne rozwiązanie, ale korzystanie dla sprzedawców, ponieważ jeśli na początku zakupów zadbany oz zdrową żywność, następnie sięgniemy po niezdrowe przekąski. Jeśli chcemy zrobić zakupy najbardziej potrzebnych produktów, musimy przejść przez wszystkie alejki sklepowe. Jest to haczyk, który ma skłonić klientów do nieplanowych zakupów.

Najdroższe produkty na wyższych półkach[.

Układanie towarów na półkach nie jest przypadkowe. Najbardziej znaną techniką stosowaną w marketach jest umieszczanie droższych produktów na półkach w zasięgu naszego wzroku. Najtańsze produkty ułożone są na najniższych półkach. Często w pośpiechu lub z lenistwa wybieramy produkty, które znajdują się na wysokości naszych oczu.
Działy w marketach są tworzone z zasadą komplementarnych produktów. Wybierając piwo, chętnie do swojego koszyka włożymy różniej słone przekąski. W końcu jest idealne połączenie na wieczór przed telewizorem. Gdyby nie taki układ produktów, z dużą pewnością, nie zdecydowalibyśmy się na zakup tego typu przekąsek. Jest to świetny chwyt, aby wzbudzić w kliencie potrzebę zakupu dodatkowych produktów.

Promocje pomiędzy regałami

Na tego haczyk warto szczególnie uważać. W supermarketach pomiędzy najszerszymi regałami umieszczane są, kosze z produktami popularnych marek, oznaczone napisem promocja. Klienci chętnie sięgają po te silne marki, widząc, że są w promocji. Jednak często w dziale z tego rodzaju produktami możemy znaleźć tańsze odpowiedniki, w normalnej cenie.

Produkty 2 w cenie 1

Nie przypadkowo kolor czerwony wybierany jest na tabliczkach z informacją o promocjach. Zanim jednak skusimy się na produkty w promocji, warto zapoznać się z produktem znajdującym się obok na półce. Cena tylko na pierwszy rzut oka może się wydawać niższa, a patrząc na gramaturę opakowania, cena opakowania jest jednak korzystna. Tego rodzaju chwyt marketingowy często jest stosowany, aby przyswoić klientów ze wzrostem cen.

Wabiki przy kasach

Przy kasach często umieszczane są produkty znanych marek lub z dużą marżą. Na półkach przy kasach najczęściej możemy słodycze, gumy do żucia. Przecież robiąc zakupy, wydanie dodatkowych 3 złote nie robi dużej różnicy. Robiąc zakupy z dzieckiem, jest to sposób, ab sklepy mogły zrobić wytrych pieniędzy z portfela. Przy kasach możemy znaleźć również prezerwatywy, aby zapewnić komfortowe zakupy.

 

Author: fotofilmkadr.pl