Zdjęcia produktów

Fotografia produktowa to dziedzina, która ściąga coraz więcej zawodowych i amatorskich fotografów. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że sklepy od kilkunastu lat w szybkim tempie przenoszą się do Internetu albo tworzą witryny, na których z każdej części świata można zobaczyć ich asortyment. W fotografii produktowej najważniejsza jest umiejętność wyeksponowania produktu w taki sposób, aby był on doskonale widoczny, atrakcyjnie się prezentował i pozostawał na idealnie białym tle, które nie będzie odciągało uwagi od tego, co najważniejsze, a więc od produktu. Nie jest to z pewnością najciekawsza gałąź w świecie fotografii, ale z pewnością bardzo lukratywna. Zgodnie z powiedzeniem, że jeśli czegoś nie ma w Internecie, to znaczy, że to nie istnieje – niemal wszystko, co można dziś kupić, znajduje się nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale również w sieci. Dlatego też właściciele wszystkich firm, marek, punktów usługowych i innych, doskonale wiedzą, że dobre zdjęcia, które przyciągają im klientów, to podstawa i konieczność.

Pole do popisu dla fotografów

Ogromna różnorodność wszystkich rzeczy i usług, jakie są dziś dostępne w Internecie, daje ogromne pole do popisu dla wszystkich fotografów. Sklepy z odzieżą i obuwiem, zabawkami czy kosmetykami, jubilerzy i projektanci, rękodzielnicy i artyści – oni wszyscy potrzebują dobrych zdjęć swoich produktów i artefaktów, aby móc wystawić je na sprzedać w Internecie. W związku z tym nawet w takiej dziedzinie fotografii, znajdzie się mnóstwo opcji, które można wybierać według indywidualnych upodobań. Niektórzy wolą fotografować biżuterią, a jeszcze inni jedzenie. Najważniejsze, aby na zdjęciach zachowane zostały oryginalne kolory, a jakość przedstawiała fakturę użytych materiałów. Dość monotonne wykonywanie setek zdjęć kolejnych produktów może nie wydaje się atrakcyjnym zajęciem, ale z pewnością jest intratne, a często wiąże się z umowami na dłuższy okres lub stałą współpracą z określonymi markami.

Co trzeba mieć, aby fotografować produkty?

Aby z powodzeniem zajmować się fotografią produktową, należy zainwestować w namiot bezcieniowy i dwie lampy studyjne. Dzięki temu sprawimy, że fotografowane przez nas produkty będą prawidłowo oświetlone białym światłem, które nie ingeruje w naturalną kolorystykę obiektów, a także, że będą znajdowały się na pożądanym, idealnie białym tle. Warto również sporo ćwiczyć i oglądać cudze zdjęcia produktów w Internecie, aby nauczyć sie jak najlepszego ustawiania najróżniejszych przedmiotów. Dzięki temu z każdym zdjęciem będziemy coraz lepsi, a praca będzie postępowała o wiele szybciej z każdym zleceniem. Jeśli już mamy wszystko, czego trzeba, aby rozpocząć pracę, zadbajmy o to, aby jej nie brakowało. Warto przygotować portfolio i szukać klientów, co jest dziś bardzo łatwe ze względu na grupy w mediach społecznościowych, gdzie tego typu ogłoszeń jest bez liku. Fotografowanie produktów często stanowi idealną pracę na przykład dla młodych rodziców, którzy spędzają sporo czasu w domu, opiekując się dziećmi. Wielu zleceniodawców wysyła swoje produkty do fotografa, który je fotografuje i odsyła z powrotem.

Author: fotofilmkadr.pl