Reklama szyta na miarę

Czy Twój pomysł na fotografię nadal obejmuje zwijane aparaty jednorazowe na letnim obozie? Czy uważasz, że Twoje doświadczenie w robieniu selfie to podstawa Twoich umiejętności fotograficznych? Cóż, trafiłeś we właściwe miejsce!

Jeśli Twój szef poprosił o zdjęcia „wysokiej jakości” produktów w celu promocji firmy lub wykorzystania w reklamie internetowej, nie wybuchaj w panice! Dzięki odpowiednim wskazówkom, pomysłom i technikom na temat fotografii produktów możesz dowiedzieć się wszystkiego, czego potrzebujesz. Zdjęcia reklamowe rządzą się swoimi prawami.

Podstawowe zasady

1: Użyj odpowiedniego oświetlenia

Zacznijmy od oświetlenia fotografii produktowej. Bez odpowiedniego światła ani twój produkt, ani tło nie będzie wyglądało tak, jak powinno. „Białe tło bez światła nie wydaje się białe na zdjęciu, wydaje się szare”, mówi Tony Northrup w artykule dla Digital Photography School.

Istnieją dwie opcje oświetlenia fotografii produktowej: oświetlenie studyjne i oświetlenie naturalne. Produkt, który fotografujesz, cel zdjęcia i platforma, na której ma powstać reklama, pomoże Ci zdecydować, którą konfigurację wybrać.

Jeśli fotografujesz w środku, będziesz chciał ustawić swój produkt naprzeciwko okna, aby uzyskać całe naturalne światło, które przez nie przechodzi. Z drugiej strony, jeśli możesz sfotografować swoje produkty na zewnątrz, zrób to! Preferowane są nieco pochmurne dni.
Z drugiej strony, jeśli twój produkt jest używany głównie w pomieszczeniach, ma drobne szczegóły wtedy preferowane jest sztuczne oświetlenie fotografii produktów. Na szczęście znajomość kilku podstaw i zbudowanie prostej konfiguracji studia może pomóc ci przezwyciężyć zastraszanie światłem.

2: Użyj statywu
Statywy mogą brzmieć jak coś dla nerdów, niepotrzebny element wyposażenia technicznego, ale mają ogromną różnicę w przejrzystości i jakości fotografii produktu. I niekoniecznie są drogie lub trudne w użyciu!

Statywy to zasadniczo stojaki, które stabilizują aparat przed drżeniem ręki. Korzystanie ze statywu zapewni redukcję rozmycia, co ma kluczowe znaczenie, jeśli chcesz, aby zdjęcia Twoich produktów wyglądały profesjonalnie i wysokiej jakości.

Dawaj z siebie wszystko

Wielu na początku uważa, że może połączyć ze sobą niechlujne zdjęcia produktów i popracować nad nimi w Photoshopie. To nie może się udać. Podczas gdy edycja zdjęć to umiejętność, która może mieć znaczący wpływ na jakość zdjęcia produktu, te edycje mogą być realizowane tylko do tej pory. Edytowanie to drobne poprawki na gotowym dziele sztuki a nie szycie na miarę od podstaw. Nie da się tego zrobić. Jeśli musisz zmienić tło lub całkowicie wyciąć coś, jest to problem. Dlatego nie możesz leniwie podchodzić do zdjęć i liczyć że jakoś pójdzie, musisz być skupiony na wykonani zadania jak najlepiej.
Trzeba zauważyć że sama edycja a raczej odpowiednia i poprawna edycja też wymaga pewnych umiejętności i wiedzy. Edycja powinna być w większości przypadków minimalna, nadal jest to jednak niezbędna umiejętność w podręczniku fotografii produktów. Wprowadzanie niewielkich zmian – takich jak poprawianie nasycenia, a nawet maskowanie drobnych wad na zdjęciu produktu – może naprawdę zmienić produkt końcowy.
Nie bez przyczyny mówi się ze reklama jest dźwignią handlu – także ta namacalna jak fotografie, bilboardy, ulotki i wiele innych. Dla świetnego efektu warto zdobyć odpowiednią wiedzę.

 

Author: fotofilmkadr.pl